The homepage of Renju International Federation

BLOG

ID:
Password:
Register ID
  Ants Soosõrv's Blog
  http://www.renju.net/blog/index.php?showtopic=978  
Hiina-muljeid2008-04-25 03:14:23
Selles ja paaris j�rgnevas "rendzu-uudistes" toon �ra m�ningaid muljeid nii viimaselt s�idult kui ka eelnevatelt Hiina-k�ikudelt.

Inimeste v�limus.
Aeg-ajalt on minu k�est k�situd, kuidas ma hiinlastel k�ll vahet teen, nad ju nii sarnased. Vastus on lihtne.
Pole probleemi, ei teegi! Et arvatavalt tuntuim hiinlane on Yao Ming, siis olen aastatega v�lja t��tanud geniaalse
meetodi tema tuvastamiseks. Selleks tuleb kaasas kanda taburetti. Kui tahame teada, kas vastutulev inimene on
Yao Ming, tuleb ronida tabureti otsa. Kui seej�rel too inimene ikka minust pikem on, siis on ilmselt Yao Mingiga tegemist.
Eks see taburetile ronimine Hiinas pisut vaevaline on, tavaliselt l��b pea kuhugi �ra, aga noh, ega pea portselan pole.

Liiklus
Tundub, et liikluskorraldus l�heb Hiinas paremaks. Siiski on see m�rksa problemaatilisem Eestiga v�rreldes, pehmelt �eldes. Eestis on palju inimesi,
kes rakendavad liikluses "f��silise v�imalikkuse" printsiipi ehk siis allumata liikluseeskirjadele liiguvad sealt kus f��silisi takistusi
parasjagu pole. Hiina liiklus on v�ga l�hedal "f��silise v�imatuse" printsiibile. S�idetakse julmalt teise liikuva objekti poole, olles
valmis ka kergemaks kokkup�rkeks.
Viimati Shanghais  j�i minu hotelli juurde suur ristmik, kustkaudu suundusin metroojaama poole. Esimene kord seda �letades
(olen niigi aeglase reaktsiooniga, aga seekord lisaks �� magamata ja aklimatiseerumata), ristisin operatsiooni "miljondikm�nguks",
mis algas kohe fifty-fiftyga. V�imalusi oli tegelikult 3:
1) - ligi 50 % - sind s�idetakse ristmikul sodiks, aga sind �nnestub kokku lappida
2) - ligi 50 % -  pole enam midagi lappida
3) - �ks miljondik - mingi �nneliku juhuse t�ttu p��sed elusa ja tervena �le
Ootasin hoolega, kuni kaugel eemal l�i rohekas valgus mulle helendama, alla ilmus sekundilugeja, mis n�itas 30. K�igepealt tuli
l�bida jalgratturite, elektriratturite, mopedistide ja muude v�iksematel ratastega moodustitel liikujate v��nd, mis voogas lakkamatult
olenemata fooritulest. Kuidagiviisi nende vahelt l�bi p�igatud, tuli k�ige j�hkram koht. Teiselt suurelt t�navalt sooritasid vasakp��ret
masinad (ka rohelise tulega!), kes selgelt tunnetasid oma �leolekut minust, sest m��rav on ju mass ja viibid "f��silise v�imatuse" liikluskeerises! Mitte keegi
ei n�ita v�lja soovi sulle teed anda, pead mingitmoodi pugema nende vahele ja vahepeal ootama, seistes abitult v�risedes ning hoolega ennast
v�ikseks tegema, et �htegi v�ljaulatavat kehaosa rulli ei s�idetaks. Sealt l�bi, ei mingit puhkust j�rgnemas! Kohe tuleb paremp��rdes autokolonn!
No ja l�puks j�lle need �nnetud ratturid! Pole vist tarvis �elda, et 30 sekundit "armuaega" sai ammu juba l�bi ja viibisin otseliikuvate masinate
teoreetilise turmtule all. T�si, �nneks rohkem teoreetilise, sest ikka veel voolav vasakp��rajate armaada ei lasknud otseliikujatel kohe r�ndama
asuda ja sain pisut lisaaega.
J�rgmisena tutvusin Shanghai metrooga t�istunnil. Ohh, kui saaksin j�lle olla armsas v�ikses koduses ja rahulikus Moskva metroos! Moskvas olen
ikka n�inud, et kui rong uksed lahti teeb, siis kellelgi �nnestub enne sisenejaid esimesena alati ka v�ljuda. Shanghais see k�ll kindel polnud. Nii�elda vastas
leerid, ehk siis v�ljujad ja sisenejad asusid varakult moodustama "r�nnakr�hmi". Sisenejatel on muidugi eelis kompaktsuse osas, sest nemad on ju reeglina
k�ik peale minemas, samal ajal kui v�ljujad peavad v�itlema lisaks veel ettej��va "m�ttetu massiga", kes miskip�rast antud peatuses v�ljuda ei suvatse.
Samas, ega ka sisenejatel �learu kogunemiseks ruumi pole. Uste avanedes r�ndavad sisenejad kohe tsentrist, l��es v�ljujate ridadesse kiilu, kuid ega noodki
alla anna. L�hikese ja pingelise v�itluse j�rel sulguvad uksed taas ja pooled loevad kaotused kokku, palju on v�lja paisatud neid kes niipea v�ljuda ei kavatsenud
jne. Aga �rge ehmuge eelneva kirjelduse peale, jutt on vaid tipptunnist, mis Shanghais j��b selgelt alla ��p�eva pikkusele :).

Turvalisus.

Valge inimese jaoks on Hiina ikka vastikult turvaline. Kui te otsite maad kus naha peale saada, siis soovitan pilgud mujale p��rata, arvan et meie armas kodulinn
Tallinn v�ib selles suhtes m��ratult rohkem abi pakkuda . Hiinlane ei taha kuidagi valget turisti r�nnata. Seep�rast m�ned soovitused.
Tahate peksa saada - otsige v�imalikult vaikne nurgatagune paik (ka politseid liigub m�ttetult palju ringi), leidke v�imalikult turske ja j�hkardi v�limusega hiinlane
(j�llegi v�ga raske �lesanne) ja s�idke talle pasunasse. Tulemust ma siiski ei garanteeri.
Tahate rahast ilma j��da - juba lihtsam. Pakun v�lja �he variandi. Joote end silmini t�is ja heidate t�nava ��rde unele. Pudelid oleks m�istlik j�tta vargale julgustuseks
enda k�rvale. Panete pungil t�is rahakoti enda pea alla (kahjuks on alkohol Hiinas nii odav, et rahakott on endiselt pilgeni t�is paralleelselt teie organismi napsusisaldusega).
Tulemus peaks olema garanteeritud.
Noh, �rge n��d norgu minge, eks valeraha omanikuks v�i muud moodi t�ssata saada v�ite ikka v�iksema vaevaga ka :).

j�rgneb...

Ants

Tere!  
Eile �tles  �ks t�tarlaps, et j�i mu Hiina-muljeid lugedes magama juba esimese l�igu ajal.
Mis seal salata, tunnen oma edu �le uhkust! Olen alati teadnud, et just unejutu zhanris avaldub mu kirjanduslik anne
t�eliselt! Muidugi ei tohi  j��da loorberitele puhkama, ei saa ju loota et mu jutul k�igile �htmoodi tugev m�ju on.
Eriliselt igav teine peat�kk on eelk�ige neile, kes mu esimese loo j�rel �ksnes kergelt haigutasid...

Raha ja hinnad.

Veel m�ni aeg tagasi olid hinnad Hiinas imeodavad. Raha kulutamine oli nagu v�itlus lohega - koksad �he pea maha,
kohe kilkab mitu uut sulle vastu. Saabus Ostleja Pekingisse, astus lennukilt maha, ringutas r��msalt, ega aimanudki millised
katsumused teda ees ootavad. Oletame, et tegemist oli kogenud, USA otsukeskustes karastunud persooniga. K�igepealt t�ttas ta
panka, kus  ta iga oma 100-dollarilise eest sai portsu suuri punaseid Hiina sajaseid. V�ib-olla siin tekkis tal esimene kahtlus,
v�ib-olla aga mitte. Arvatavasti �ritas meie ostleja teha algatuseks kohe �he priske ostu, lootes taskus pesitsevat rahamassi veidi
v�hendada. Aga oh h�da! Priske ost ei taganud prisket hinda! Andnud �ra �he punase paberi, sai ta vastu hulga teisi, natuke teist v�rvi, aga sama mehe pildiga.
Ilmselt hakkas meie kangelane n��d juba kergelt ohtu tunnetama. Ehl �ritas ta teha veel �he suure ostu, kuid - tulemus n�htavasti sama.
Usun, et j�rgmisena proovis ta lahti saada pisematest rahapaberitest - paraku k�lvati ta �le m�ntidega. Katsus maksta m�ntidega,
kallati kotti v�iksem, ent veelgi arvukam peenraha...
L�puks istus (kui oli veel kuhugi istuda) Ostleja hotellitoas, vaatas laeni k�rguvaid asjavirnu, kuulas viie rahakoti ulgumist �lej�u k�iva
t�� kohta ja m�tiskles... Kuni taipas! Milleks ostu-m��gi tehingud kommunistlikul maal? Andis siis vaestele asjad ja raha ning elas kodus �nnelikult edasi.

See k�ik on t�naseks minevik. Praeguseks on hinnad tublisti t�usnud, toon m�ned n�ited milliseid jubedaid summasid peate v�lja laduma:

Linnaliini bussid - alates 1,5 kroonist
Takso - sisseistumine Pekingis ja Hangzhous 15 kr., Shanghais 16,5 (selle eest saate ka 3 km s�ita), kilomeetri hind Pekingis ja Hangzhous 3 kr.,
Shanghais koguni 4!
L�una lihtsamas restoranis - 20 - 50 kr.
�hene number kesktaseme hotellis - Shanghais u. 250 kr. ��, Pekingis 300 (mulle r��kis �ks tuttav, et sama number maksvat ol�mpia ajal u. 1500
��, aga ma ei tea kas see siiski t�ele vastab)
50 min �ldmassaazhi (Hangzhous) - 50 kr.
pudel vett 3 kr., kohalik �lu poes (0,6-ne pudel) - 4 kr., viinapudel 10-15 kr.
platskaardipilet kiirrongis 1700 km pikkusel s�idul - 480 kr.

No ma ei tea, kas me sellist Hiinat tahtsime?!

Koduloomad

Otsides Shanghais hotelli l�hedal s��gikohta, l�ksin m��da �hest uksest, kui j�rsku peatusin v�lutult. Ukse k�rval seisis Mimi, sees aga paterdas
tema poeg Bibi, veel �sna tilluke valge-kollasekirju kiisu. Ma t�esti ei m�leta kas ma �ldse m�nda kassi oma varasemate hiina-reiside jooksul olen n�inud.
T�naval igatahes neid ei liigu. Samuti ei ole t�navail ega �ldse kuskil n�ha suuri koeri. Kui me s�pradega Hangzhou l�hedal teep�llu k�rval v�ikses vaba�hukohvikus
l�unatasime, kakerdas seal ringi ka paar napi keskmise suurusega peni. K�sisin siis, et kus teil suured koerad on, kas olete k�ik nahka pistnud?
T�lgitar vaatas mulle suurte silmadega otsa ning v�itis, et nood isendid meie l�heduses olevatki suured koerad! No ma siis ajasin k�ed nii �les-laiali kui suutsin, et
n�idata milline on �ige, Eestis resideeruv suur koer. Olgu meid ennast Eestis k�ll v�he, aga v�hemalt koerad on meil suured!

j�rgneb...
Ants

Your name:
Your
Comment:
Enter the key:
 
Add a renju diagram to your comment
 For quoting others' text, mark it as cursive grey text. See the example


Recent Topics
Soosrv-8 ApplicationNakayama
Photo of "Mr.Isobe's 6th forever Meijin ..Kawamura
Photo of TWC in Beijing 2012Kawamura
My 10 years anniversary with the game (g..Ikonen
Photo of World Championship 2011 Vol.2Kawamura
Photo of World Championship 2011Kawamura
Photo of Kawamura CupKawamura
Japanese catastropheKawamura
Rengo the party gameYamaguchi
TWC information 4Kawamura
Recent Comments To
Soosrv-8 ApplicationNakayama1
My opinions about the rule changeIkonen37
The teams of 5 peopleMeritee24
Photo of World Championship 2011 Vol.2Kawamura1
Photo of World Championship 2011Kawamura1
Rengo the party gameYamaguchi1
TWC information 4Kawamura6
Gomoku World Championship 2009 - The QTDemjan1
TWC information 3Kawamura3
Gomoku World Championship 2009 - The fin..Demjan5
Most Viewed Topics
RenLib version 3.7 (2008-07-19)Arkbo
My 20 years of playing renju!Meritee
Photo of World Championship 2011Kawamura
The world ranking of renju websitesMeritee
Rengo the party gameYamaguchi
TWC 2008 preparations blogIkonen
Photo of World Championship 2011 Vol.2Kawamura
Gomoku World Championship 2009 - The QTDemjan
TWC information 4Kawamura
My opinions about the rule changeIkonen
Search
 
Blogger
Topic
Language:
Category:
Sort By